maandag 25 juni 2012

RECENSIE | Het vergeten gezicht - Elle van Rijn


Lizzy, een jonge freelance journaliste, ontvangt na een trip naar het buitenland een koffer thuis die niet de hare is. Aan wie behoren deze vrouwenkleren, schoenen en toiletspullen toe? In de koffer zit ook een oude Duitse roman, Das vergessene Gesicht. Lizzy raakt gefascineerd door het indrukwekkende liefdesverhaal dat zich vlak voor de oorlog in nazi-Duitsland afspeelt. Ze besluit op zoek te gaan naar de eigenares van het boek en reist af naar Berlijn. Daar ontmoet ze Markus, die haar vertelt dat de vrouw die zij zoekt is verdwenen. Hij wacht al een jaar wanhopig op haar terugkeer en Lizzy besluit hem te helpen. Ze raakt verstrikt in een web waarin heden en verleden zozeer door elkaar beginnen te lopen dat Lizzy vreest voor haar eigen identiteit. 

Op www.readabook.nl las ik een recensie van dit boek en ik dacht onmiddellijk: “Dit moet ik lezen!”. Op twee avonden was het boek uit. Moet ik nog meer zeggen? Dit boek is de perfecte mix van geschiedenis, spanning en (donkere) humor, precies zoals ik ze het liefste heb. 


In het boek wordt een hedendaagse verhaallijn verweven met één uit het verleden, en dat maakt het net zo intrigerend. Het boek is met momenten romantisch, dan weer nagelbijtend spannend. Thriller en roman in één!

Bijna niks anders dan lof dus voor dit boek van Elle van Rijn, was het niet dat het een vrij onrealistisch einde krijgt, dat mij een beetje wenkbrauw fronsend achterliet. Dit is zowat het enige minpuntje dat ik kan bedenken en het kan de pret om dit pareltje niet drukken!
  
Score:
««««


Het vergeten gezicht
Elle van Rijn
ISBN 9789041415578
Aantal pagina's: 282
Uitgeverij: Ambo|Anthos (2010)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten