zaterdag 23 juni 2012

RECENSIE | Op klaarlichte dag - Simone van der Vlugt


Een jonge vrouw, Nathalie, is op de vlucht voor haar gewelddadige ex-vriend. Het kost haar al haar vindingrijkheid om uit zijn handen te blijven. Maar Nathalie is niet alleen op de vlucht voor hem. Ook de politie wil haar spreken, in verband met de moord op haar beste vriendin.
Een toevallige ontmoeting tussen Nathalie en rechercheur Julia Vriens brengt de zaak in een stroomversnelling. Nathalie heeft een nieuwe identiteit aangenomen en Julia heeft geen idee met wie zij te maken heeft. Maar als Nathalies ex op het toneel verschijnt, verandert dat. Dan blijkt dat niets is wat het lijkt...

Vorige zomer tijdens de Maand van het Spannende Boek (de Nederlandse variant van de Zomer van het Spannende Boek, artikel volgt snel) won ik op Bol.com deze thriller van de Nederlandse auteur Simone van der Vlugt. Ze heeft ondertussen een aantal bekende thrillers en meerdere prijzen op haar palmares staan. Zo is Op klaarlichte dag uitgeroepen tot Boek van het Jaar 2010.

Het boek was een beetje uit mijn gedachten gegaan, tot ik laatst weer zin had om een thriller te lezen. Ik moet zeggen: Het boek heeft me zeker niet teleurgesteld! Het leest als een trein en voor je het weet is het al heeeel erg laat en is het boek uit!

De personages en het verhaal zijn zeer realistisch. Het beangstigde me zelfs een beetje te weten dat het verhaal zich afspeelt in Roermond, een mij niet onbekende stad waar ik regelmatig een stapje in de winkelwereld zet.

Simone van der Vlugt heeft mij echt kunnen bekoren met Op klaarlichte dag en ik ga zeker nog meer thrillers van haar lezen! Die kans krijgen jullie nu ook, want bij Bol.com krijg je tijdens de maand juni De Ooggetuige van Simone van der Vlugt gratis bij een bestelling van minstens €12.50 aan Nederlandse romans!

Score: 

««««


Op klaarlichte dag
Simone van der Vlugt
ISBN 9789041420817
Aantal pagina's: 280
Uitgeverij: Ambo|Anthos (2010)

3 opmerkingen:

  1. mooi gedaan en een goede info
    doe zo verder
    veel succes
    grt Lutgarde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kop is er af!
    Het begin ziet er zeker en vast veel belovend uit Annelies!
    Altijd fijn als een een hobby kan leiden naar weer ietsje meer...
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen