zondag 1 juli 2012

Boekenkoopjes op de braderij

Tijdens de jaarlijkse braderij bemant het personeel van onze bibliotheek traditioneel een kraampje met afgevoerde boeken en dat voor de luttele prijs van 1 euro! Ik dook (eveneens naar jaarlijkse gewoonte) vol enthousiasme in de bakken met afgevoerd materiaal en viste er deze twee schatten uit!


Een bed in de hemel is een historische roman van Tessa de Loo, ook bekend van De Tweeling dat talloze malen herdrukt én verfilmd werd met dezelfde titel in 2002. Ik vond De Tweeling erg goed en ben benieuwd of Een bed in de hemel me ook kan bekoren. Ik houd jullie op de hoogte!

In De verzonken wereld van Lucie beschrijft auteur Luc Vilsen de lijdensweg die hij en zijn gezin doorstaan als zijn vrouw Alzheimer krijgt. Ik heb, ook door mijn werk, een bijzondere interesse voor de ziekte van Alzheimer en ik hou van boeken die dit toch wel emotionele thema mooi in beeld brengen.

De boeken zien er allebei nog relatief ongelezen en proper uit, zoals je kan zien. Meestal zijn afgevoerde boeken beduimeld en vies, want waarom zouden ze anders afgevoerd worden? Maar deze twee exemplaren zien er dus nog behoorlijk uit en verdienen dus in een plaatsje in mijn boekencollectie.

In de toekomst zitten er zeker nog recensies aan te komen over deze koopjes!


Kopen jullie soms afgevoerde boeken?



Tot de volgende keer!
Annelies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten