maandag 2 juli 2012

Nieuw binnen: Geshopt!

Ik heb jullie nog maar net mijn braderijkoopjes laten zien en hier ben ik alweer met een nieuwe Geshopt! Afgelopen woensdagavond plaatste ik nog eens een bestelling bij Bol.com en donderdag zat het eerste deel ervan al in de brievenbus, de rest kwam vrijdag aan. Snelle verzending bij Bol.com! Lees verder om mijn nieuwe aanwinsten te ontdekken!



Passie en Piemelbloemen van Ilse Annegarn en Sylvia Beugelsdijk
'Ik kwam dus nietsvermoedend binnen met mijn oude chipsschaal waar een scheur in zat. Zie ik daar op de tafel allemaal dingen die ik helemaal niet ken! Ik dacht eerst dat u een vertegenwoordiger van staafmixers was.'

De preutse uitvaartonderneemster Ietje Pietersen (49) leert Lis la Reine (32) kennen op een Tupperwareparty. Nou ja, zonder Tupperware, zoals Ietje verteld was, maar met volop erotische artikelen. De vrouwen schrijven elkaar, in een voortdurende e-mailwisseling en op zeer amusante wijze, over hun roerige levens. En zo ontstaat er tussen de totaal verschillende vrouwen een hechte vriendschap. Een origineel boek vol humor, passie en hier en daar... een piemelbloem.

Over dit boek las ik alleen nog maar lovende commentaren en sindsdien krijg ik het niet meer uit mijn hoofd. Met zo'n titel moet het echt wel een speciaal boek zijn!


Ysabella van Judith Visser
Vanaf het moment dat Jill Valens nietsvermoedend de Rotterdamse bibliotheek binnenstapt, is niets meer zoals het was. Ze hoopt daar rust en inspiratie te vinden, en wil even weg uit de stress van haar veeleisende leven als bekend schrijfster. Maar in plaats daarvan heeft ze een onheilspellende ontmoeting en is ze getuige van een dramatisch ongeluk. Is dat allemaal toeval of heeft het een betekenis? Voor ze het weet is Jill het middelpunt van een zenuwslopende race tegen de klok waarin leven en dood op het spel staan…

Een impulsaankoop, gewoon omdat het zo laag geprijsd stond! Ik gewoon niet weerstaan aan goedkope boeken!


Zondaarskind van Marion Pauw
De tachtigjarige Geertruida Amalia Langhout verloor op jonge leeftijd haar ouders en groeide op bij de hardvochtige Zusters van Liefde. Als ze als dienstbode bij een gegoede familie in Bussum komt te werken lijkt het tij te keren: ze wordt verliefd, raakt zwanger en heeft grootse plannen. Totdat Frédérique Vos haar pad kruist. Later, als deze oude vijandin op bejaarde leeftijd in Amalia's leven terugkeert, rijst de vraag of Amalia, oud en wijs geworden, eindelijk in staat is om te doen wat ze allang had moeten doen: wraak nemen.

Deze stond al lang op mijn verlanglijstje en toen de premium editie voor een prikje te koop was bij Bol.com heb ik niet lang getwijfeld! (Nogmaals, I'm a sucker voor goedkope boeken!)


De Ooggetuige van Simone van der Vlugt
Manon Jonker is getuige van een roofoverval bij een juwelier. Ze overleeft het doordat de overvallers denken dat ze blind is. Wanneer de daders erachter komen dat Manon alleen slechtziend is, volgen er een paar beangstigende confrontaties.

Dit boekje kreeg je in het kader van de Maand van het Spannende Boek cadeau bij een bestelling van minstens €12.50 aan Nederlandse boeken. Het is volgens mij niet apart uitgegeven, een echte limited edition dus! Ik las eerder al Op klaarlichte dag van Simone van der Vlugt (lees mijn recensie hier) en was hier zeer enthousiast over.

Ik heb voorlopig dus weer genoeg leesvoer voor een tijdje en van alle boeken krijgen jullie natuurlijk een recensie! Hou Boekboetiek dus in de gaten want vanavond krijgen jullie de eerste al!


Tot de volgende keer!
Annelies

4 opmerkingen:

  1. Leuke boeken, heb ze, behalve de eerste, ook gelezen :). Leuke weblog heb je, heb zelf ook een boekenblog, ook een boekenwurm :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind jouw blog ook heel leuk! Wij volgen elkaar op twitter, toch?

      Verwijderen
    2. Ja inderdaad :) heb meteen even je blog gelinkt op mijn blog :) vind je hoop ik niet erg??

      Verwijderen
    3. Natuurlijk niet! Vind ik heel leuk! Ik ga de jouwe ook even linken.

      Verwijderen