woensdag 11 juli 2012

RECENSIE | Bloedschande - Sharon Bolton

Een vervallen kerkhof, een mysterieus meisje en een gruwelijk familiegeheim veranderen voorgoed het leven in een klein dorp…

De tienjarige Tom en zijn familie zijn net naar een kleine plaats verhuisd en wonen vlak naast de begraafplaats. De problemen beginnen als Tom een mysterieus meisje in de buurt van de kerk en de begraafplaats ziet dwalen.

De ouders van Tom vertrouwen het niet en sturen hem naar psychologe Evi. Zij probeert ook een getraumatiseerde jonge vrouw te helpen, wier dochter is verdwenen. De vrouw is ervan overtuigd dat het meisje nog in leven is, maar ze moet omgekomen zijn in de brand die hun huis heeft verwoest. Ook de nieuwe pastoor Harry begint het op te vallen dat er rond de kerk rare dingen gebeuren waardoor hij misschien wel niet zo welkom is als de dorpsgenoten hem doen geloven. Harry en Evi vrezen dat deze plek een verschrikkelijk geheim te verbergen heeft… 


Ik lees dit soort boeken het liefst bij daglicht en met mijn rug naar de muur zodat er niemand achter me door kan lopen of me kan laten schrikken. (Oké, ik geef het toe, ik ben een bangerik!) Maar om de sfeer maximaal tot zijn recht te laten komen kun je het boek het best lezen op een donkere winteravond wanneer de wind langs het huis giert en de regen tegen de ramen striemt.

Dit boek is de naam thriller meer dan waardig. Door de verrasssende wendingen blijft het verhaal spannend tot de laatste bladzijde en de beklijvende sfeer blijft het hele boek hangen. Bloedschande is niet de zoveelste whodunit, zoveel is zeker! Het verhaal zit goed in elkaar en is vlot geschreven.

Enige (kleine) minpuntje aan het boek vond ik de layout. Het is een vrij groot boek, met kleine marges binnenin, de bladzijden staan dus van boven tot onder vol met tekst. Persoonlijk vind ik een boek met kleinere pagina's fijner lezen.

Ik had nog nooit eerder iets van Sharon Bolton gelezen, maar nu ben ik fan! Haar nieuwste boek Zielsgeheim, over een politieagente die in de ban raakt van Jack the Ripper, staat ondertussen hoog op mijn leeslijstje!


Score:
««««½

Bloedschande
Originele titel: Blood Harvest
Sharon Bolton
Aantal pagina's: 368
ISBN: 9789022997307
Uitgeverij: A.W. Bruna (2011)

3 opmerkingen:

  1. Ik vind de boeken van Sharon Bolton helemaal geweldig! Ik had de kans om haar nieuwste boek al als preread te lezen een tijdje geleden en het is echt geweldig spannend. Ook dit boek wil ik zeker lezen! Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kende haar eigenlijk helemaal niet, maar nu ben ik ook verkocht!

      Verwijderen
  2. Ik heb nog nooit van het boek en de schrijver gehoord, maar het klinkt wel spannend. Weer een toevoeging aan mijn lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen