donderdag 16 augustus 2012

RECENSIE | De magie van liefde - Sarah Allen

 
De Waverleys wonen al generaties lang in het pittoreske Bascom in een oud huis met een ommuurde tuin waarin alles wonderlijk genoeg het hele jaar door in bloei staat. Voor de inwoners zijn de Waverley-vrouwen een mysterie, er is iets magisch aan ze. Claire, de oudste van twee zussen, heeft een klein maar succesvol cateringbedrijfje opgezet. Haar gerechten zijn onweerstaanbaar en het effect dat ze hebben op haar gasten is zelfs legendarisch te noemen. Maar als Claires zus Sydney na tien jaar ineens op de stoep staat met haar dochtertje, weet Claire zeker dat haar heerlijk rustige bestaan voorgoed zal veranderen... 



Dit boek moet je echt lezen op een moment dat je wanhopig behoefte hebt aan wat magie en romantiek, wat niet-van-deze-wereld liefde! Of als je gewoon een vlot zomers boek wilt lezen dat je een goed gevoel geeft!

De personages in dit boek ga je gaandeweg bijna zien als je eigen zussen - voor zover ik daar wat van ken als enig kind. Het is alsof het hele boek behandeld is met een soort magisch poeder dat de lezer als het ware aansteekt en met een goed gevoel achterlaat. Verwacht geen literair meesterwerk, dit is een echt feelgood vrouwenboek!

Het is magisch, romantisch en geeft je dat warme gevoel vanbinnen dat alleen boeken je kunnen bezorgen!

Score: 
««««½


De magie van liefde (Eerder verschenen als Liefdeskunsten)
Originele titel: Garden Spells
Sarah Allen
ISBN 9789022562819
Aantal pagina's: 272
Uitgeverij Boekerij (2012)

4 opmerkingen:

  1. Nou ja...je weet inmiddels wat ik ervan vond ;-) Het is mooi dat smaken zo kunnen verschillen. Mocht er iemand zijn die deze bespreking leest en denkt: dit boek wil ik ook lezen: als zij zich even bij mij meldt (boekhappen at gmail dot com), krijgt ze het boek tegen verzendkosten van mij kado(wie het eerst komt...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als we allemaal dezelfde boeken zouden lezen, zou het maar een saaie boel worden! Wat leuk dat jij het boek wilt weggeven! Hebben we zelfs een winactie hier bij Boekboetiek! Bedankt voor dit leuke initiatief en hopelijk krijg je snel reactie!

      Verwijderen
    2. Ik houd wel van de combi sprookjesachtig en familiedrama. Klinkt als een leuk boek.

      Verwijderen
    3. Vind ik ook altijd wel een leuke combi! De boeken van Joanne Harris vind ik ook super. Is een beetje dezelfde stijl.

      Verwijderen