zaterdag 22 september 2012

Mijn Boekenfestijnbuit


Hier zijn ze dan: Mijn koopjes van het Boekenfestijn! Zoals ik gisteren al vertelde, heb ik mij netjes aan mijn budget gehouden, hoewel ik geen enkel boek van mijn lijstje heb gekocht!

Van links naar rechts en van boven naar onder op de foto:

Londen, Mon amour - Marc Levy 
Roman over twee alleenstaande vaders die samen een huishouden proberen te runnen in Londen.

De jongen in de gestreepte pyjama - John Boyne
Roman over Bruno, zoontje van een nazi-officier, sluit vriendschap met een jongetje in een concentratiekamp.

De dagboeken van Bernie & Ellis - Ellis Lehman & Shulamith Bitran
Waargebeurd verhaal over een koppeltje dat door de oorlog uit elkaar gedreven wordt en elkaar hartverscheurende dagboekbrieven schrijft.

De Ooievaarsclub - Imogen Edwards-Jones
Waargebeurd verhaal over een jonge vrouw die er alles aan doet om zwanger te geraken.

Met de Franse slag - Julia Stagg 
Roman over een Engels koppel dat in een klein Frans dorpje komt wonen en er het dagelijks leven op zijn kop zet.

Alfred & Emily - Doris Lessing 
Deels waargebeurd verhaal over de ouders van de schrijfster, beiden voor het leven getekend door de Eerste Wereldoorlog.

Als de keukenvloer helt - Inge Pelemans
Roman over een vrouw die vroeger gevangen zat in een gewelddadige relatie en nu achtervolgd wordt door haar verleden.


Als ik het zo snel even uitreken met prijzen die ik vind op het internet, heb ik op deze boeken bijna 63 euro bespaard! Dat noem ik nu eens een koopje!


Hebben jullie hier al boeken van gelezen? Welke boeken lijken jullie het leukst?


Veel leesplezier!
Annelies

5 opmerkingen:

  1. "De ooievaarsclub" heb ik in april meegebracht als gratis boek. Is wel een leuk boek, voor sommige vrouwen spijtig genoeg de harde realiteit.

    "Londen, mon amour" en "Met Franse slag" lijken mij ook wel leuke boeken, zet ik onmiddellijk op mijn lijstje (dat al heel lang aan het worden is) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke aankopen. Ik kan niet wachten tot het boekenfestijn in Eindhoven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Met de Franse slag" lijkt me echt heel leuk! Ik heb onlangs het vervolg (ik ben kampioen in boeken in de verkeerde volgorde lezen) gelezen en dat was heel leuk. Ik ga er dus vanuit dat deze ook de moeite waard is. Ik hoop dat ze hem ook in Leuven hebben als het boekenfestijn passeert! :)
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd zo fijn als je zoveel bespaart op boeken, niks van je lijstje gevonden dus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaaaah ik was helemaal vergeten dat het Boekfestijn was :( Dju! Och ja, mijn portemonnee zal blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen