donderdag 29 november 2012

RECENSIE | De magie van Kerst - Cathy Kelly

Zullen de twee vrijgezelle zussen Dolores en Genevieve zich eindelijk los kunnen maken van hun strenge moeder? Gaat Larissa zich ook dit jaar weer dodelijk verlegen voelen tijdens de Kerstparty op kantoor? En durft Alice haar huis en haar hart open te stellen voor de enige bezoeker die ze niet wil zien deze Kerst? Dan is er nog de mysterieuze Madame Lucia met haar kristallen bol. Kan zij het lot van haar klanten echt een handje helpen?

Ik had nog nooit een boek van Cathy Kelly gelezen, maar de supermooie cover en de omschrijving deden mij echt verlangen naar een heerlijk, hartverwarmend kerstboek. Helaas kwam ik een beetje van een kale reis terug. De verhalen zijn weliswaar allemaal inspirerend te noemen en hebben wel iets van magie in zich, maar maar een paar verhalen draaien echt rond kerst. Wat mij betreft is de titel dan ook best misleidend, maar commercieel wel goed gezien natuurlijk zo vlak voor de feestdagen.

De verhalen tellen tussen 20 en 40 pagina's en lezen allemaal heel vlot. Elk verhaal bevat een soort moraallesje, al ligt het er soms wel een beetje dik op en kon ik soms na één bladzijde de moraal al voorspellen.

Al bij al een vermakelijk boek met leuke verhaaltjes, maar helaas geen kerstboek...

Score:
«««

Dit boek is iets voor jou als je houdt van kortverhalen die vlot lezen of als je fan bent van Cathy Kelly.
Dit boek is niets voor jou als je niet houdt van moraallessen of als je op zoek bent naar een echt kerstboek.



De magie van Kerst en andere verhalen
Originele titel: Christmas Magic
Cathy Kelly
ISBN 9789044337297
Aantal pagina's: 368
Uitgeverij: The House of Books (2012)

Met dank aan de uitgeverij voor het recensie-exemplaar.

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat het niet echt een kerstboek is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat had ik echt verwacht heerlijke kerstverhalen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O jammer! Ik zag 'm pas liggen, maar als ik het zo lees dan had ik er ook een heel ander idee bij.

    BeantwoordenVerwijderen