dinsdag 5 februari 2013

RECENSIE | De losbandige vrouw - Nynke Laanstra

De losbandige vrouw
Wat doe je als je vrouw zich tegoed heeft gedaan aan losbandige seks? Dan neem je wraak! Wat doe je als je oog in oog komt te staan met degene die je jeugd tot een hel maakte? Dan neem je wraak! Maar wat doe je als je ontdekt dat je echtgenoot is getransformeerd in een wraakzuchtige man die alles heeft geënsceneerd? Fien Bolhuis is achttien jaar getrouwd als ze vanuit een onverwerkt jeugdtrauma haar heil zoekt in een losbandige seksaffaire. Wanneer haar man dit ontdekt, is er voor hem maar één optie: ze moet lijden. Hij bedenkt een kwaadaardig plan voor haar ondergang en brengt haar oog in oog met haar vroegere kwelgeest: de sadistische hoofdzuster die haar leven tot een hel maakte...

Ik ben geen fan van erotische boeken. Niet omdat ik zo preuts ben, maar omdat erotische boeken meestal niets meer om het lijf hebben dan seks. En ik wil ook graag een goed verhaal!

Ik geef toe dat ik in het begin mijn twijfels had bij De losbandige vrouw. Zou het weer zo'n platte 50 tinten-kloon zijn? Neen, dat is het dus niet! De SM en de seks liggen mee aan de basis van het verhaal, maar ze hebben niet de overhand.

Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit het standpunt van de overspelige Fien en haar man Wim. In het begin krijg je de indruk dat Wim zijn vrouw al lang en breed vergeven heeft, maar het tegengestelde blijkt waar. Je weet dat hij op wraak belust is, maar om te weten te komen wat zijn ultieme plan is, moet je blijven lezen. Ik werd als lezer heen en weer geslingerd tussen begrip en sympathie voor Fien en afkeer voor wat ze gedaan heeft.

Het boek leest vlot weg, is spannend en goed geschreven. Voor mij mochten er alleen wat minder scheldwoorden in het boek. Wim maakt zijn vrouw regelmatig uit voor slet en hoer en na tijdje werd me dat een beetje te veel.

De losbandige vrouw is het eerste deel uit de Geloof-hoop-liefde-trilogie en ik kijk alvast uit naar het tweede deel!

««««

De losbandige vrouw