maandag 18 februari 2013

RECENSIE | Intuïtie - Isabel Bodar

Anne Blom en haar achtjarige dochtertje Femke beginnen aan een nieuw leven in een andere stad. Dan slaat het noodlot toe. Op een middag verdwijnt Femke van de naschoolse opvang. Wil Anne haar kind gezond terugzien, dan zal ze diep in haar eigen verleden moeten graven. Het lot van haar kind ligt in haar handen.


Intuïtie is Isabel Bodars eerste boek en ik was erg benieuwd naar dit debuut. Ik heb dit boek in ieder geval in één keer uitgelezen. De spanning wordt goed opgebouwd, de personages zijn levensecht en hebben karakter

Van in het begin dacht ik te weten wie er achter de ontvoering van Femke zat, maar pas op het einde kwam ik erachter hoe de vork echt in de steel zat. De plot vond ik zeker niet voor de hand liggend of doorzichtig; Bodar zet je regelmatig op het verkeerde been.

Het boek is niet van die aard dat het nog lang nazindert of in je gedachten blijft hangen, maar het is zeker een vermakelijke thriller voor tussendoor.

Als debuut kan dit boek aardig tellen! 


«««½

Intuïtie
Isabel Bodar
ISBN 9789461090669
Aantal pagina's: 300
Uitgeverij: De Crime Compagnie (februari 2013)

2 opmerkingen:

  1. Ik houd er echt van wanneer een schrijver je regelmatig op het verkeerde been weet te zetten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker als je zoiets hebt van: "Ik heb hem al door, zooooo doorzichtig!" En dan blijk je ongelijk te hebben :-)

      Verwijderen