zaterdag 9 maart 2013

RECENSIE | Lees maar lang en wees gelukkig - Plint


Sommige gedichten en beelden wil je blijven zien. Dat weten we bij Plint als geen ander. In dit gebonden boek hebben we de 500 beste, leukste en fijnste combinaties bij elkaar gebracht - een boek om af en toe in te lezen, eindeloos in te bladeren en altijd bij de hand te willen hebben.
Bij Plint draait alles rond poëzie en beeldende kunst. Ze combineren gedichten met werk van illustratoren en beeldende kunstenaars op poëzieposters, kussenslopen, raamstickers, enz. In Lees maar lang en wees gelukkig heeft Plint de 500 beste gedichten en beelden verzameld.

Lees maar lang en wees gelukkig is niet alleen een boek om lang in te lezen, maar ook om lang in te kijken. Dit boek is echt een ideaal salontafelboek, niet gemaakt om weg te zetten in een boekenkast, want daar is het veel te mooi voor. 

Sommige gedichten zou je ook perfect kunnen gebruiken om op wenskaarten te schrijven bijvoorbeeld:

ik zoek een woord
een heel nieuw woord
een woord dat niemand kent
ik zoek een woord
dat zeggen wil
dat jij de liefste bent


Lees maar lang en wees gelukkig is een samenraapsel van ontroerende gedichten maar ook heel veel vrolijke en lichtvoetige gedichten. Voor alle mensen die poëzie vaak te zwaar op de hand vinden is dit boekje een echte aanrader!

Extra
Voor iedereen die elke dag opnieuw geïnspireerd wil worden door een nieuw gedicht is er nu ook De Plint-app, voorlopig enkel beschikbaar voor iPhone/iPad.

Score:
««««

Lees maar lang en wees gelukkig
Plint - Diverse auteurs en kunstenaars
ISBN 9789059305267
Aantal pagina's: 527
Plint (maart 2013)

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk gedichtje. Lijkt me inderdaad een perfect salontafel boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van Plint! Ik heb wissellijsten zodat ik telkens weer een nieuw gedicht kan ophangen. Dat boek lijkt me daarom ook een prachtige verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Dat ene gedichtje is al mooi, ik ben wel heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken dat gedichtje van ergens. Volgens mij staat het in Gent ergens op een muur...

    BeantwoordenVerwijderen