vrijdag 26 april 2013

RECENSIE | Mam, ik bel je zo terug - Wanda Beemsterboer-Avenarius

 
Zaterdagmiddag 2 december, de twintigjarige Nadine gaat nog één keer bij haar ex-vriend Gerold langs. Hij heeft nog een afscheidscadeau voor haar en zal haar daarna met rust laten. Dan maakt hij met talloze messteken een eind aan haar leven. In dit boek vertelt haar moeder het levensverhaal van de bruisende Nadine tot dit fatale moment en alles wat daarna gebeurt, tot het moment dat er een brief van de dader op de deurmat valt... om de ogen van anderen in zo'n verstikkende relatie te openen.

Wanda schreef dit indrukwekkende boek na de moord op haar dochter Nadine. Ze schrijft niet alleen over de moord zelf, maar ook over Nadines leven, hun gezinsleven, hun rouw en het proces van Gerold. Ook heeft ze het uitgebreid over het leven na de dood en de tekens die ze krijgt van Nadine. Vooral deze passages bezorgden me kippenvel. Ik geloof zelf ook heel erg in leven na de dood en na het lezen van Wanda's ervaringen nog meer.

Dit boek zet je erg aan het denken over hoe snel het leven gedaan kan zijn, ook als je nog jong bent. Ik had na het lezen heel erg het gevoel dat ik NU moet genieten van alle leuke dingen van het leven en de mensen rondom mij, niet wachten op een moment dat misschien nooit komt. Tel je zegeningen, zoals Wanda het mooi zegt.

Score:
««««

Mam, ik bel je zo terug
Wanda Beemsterboer-Avenarius
ISBN 9789021550923
Aantal pagina's: 236
Uitgeverij: Poiesz (2011)

6 opmerkingen:

  1. Wow, dat klinkt als een erg intens boek. De samenvatting alleen al is erg aangrijpend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt echt aangrijpend! Alleen de samenvatting bezorgt me al kippenvel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben niet zo van de boeken waarin mijn eigen naam voorkomt, maar dit boek klinkt wel echt heel aangrijpend. :o

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik kan me voorstellen dat niet zo'n aangenaam idee is, maar het is echt een aanrader hoor!

      Verwijderen