zondag 7 april 2013

RECENSIE | Secret Scouts en de Verloren Leonardo - Dennis en Wendel Kind-Wagenaar

 
Als de vrienden Tom, Lisa, Sophie en Jack een vreemde schets krijgen verandert hun doodgewone leven van de ene op de andere dag. Ze gaan op onderzoek uit omdat ze willen weten waar de schets precies vandaan komt. Dan blijkt dat ze een groot geheim op het spoor zijn, waardoor ze in gevaarlijke situaties belanden. Ze stelen een oud manuscript in Parijs, spelen mee in een eeuwenoud sportspel en moeten ongezien met een lijk door Florence zien te komen. Er is geen tijd te verliezen. Met gevaar voor eigen leven zetten ze de zoektocht voort. Zullen ze achter de waarheid komen rond het grootste geheim ooit: 'De Verloren Leonardo'?

Ik hou niet zo van labeltjes en etiketten, ook niet wat boeken betreft. Ik lees lekker wat ik zelf leuk vind, en geloof me, dit boek is heel leuk. Volgens het label is het een jeugdboek (10-12 jaar), maar het is ook erg vermakelijke literatuur voor volwassenen die het kind in zichzelf nog niet kwijt zijn!

Secret Scouts en de Verloren Leonardo is het eerste deel in de Secret Scouts-reeks van schrijversechtpaar Dennis en Wendel Kind-Wagenaar (Kind Kind). Op een manier die voor zowel jongeren als volwassenen heel interessant is, verweven ze een spannend verhaal met (kunst)historische weetjes. Dit is echt het soort boek dat ik als kind het liefste las. Ook de cover vind ik echt knap gedaan, en het is nog een hardcover ook!

Het verhaal is soms ietwat ongeloofwaardig, maar dat stoorde me niet echt. Als je op zoek bent naar een geloofwaardig verhaal dan kan je bijna de hele YA-sectie overslaan, lijkt me. Daar draait het bij dit soort boeken ook helemaal niet om.

De Verloren Leonardo is aangenaam geschreven, leest lekker vlot en je leert er nog iets van bij. Ik kijk alvast uit naar het volgende deel!

Score:
««««

Secret Scouts en de Verloren Leonardo
Dennis Kind & Wendel Kind-Wagenaar
ISBN 9789082035308
Aantal pagina's: 317
Uitgeverij: House of Sprouts (maart 2013)

Met dank aan de uitgeverij voor het recensie-exemplaar.

5 opmerkingen:

  1. Ik ben het helemaal met je eens. Zo af en toe is het heerlijk om een goed kinderboek te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt leuk, maar zelf lees ik echt veel te weinig..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou zelf ook zo nu en dan van een goed boek, wat aangemerkt wordt voor die leeftijd. Het is vaak ook zo, dat men niet wil dan jongere kinderen die boeken lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De voorkant is al interessant, ik trek me ook weinig aan van labels en vooral leeftijd labels je moet lekker lezen wat je zelf wilt

    BeantwoordenVerwijderen