donderdag 2 mei 2013

RECENSIE | Een weeffout in onze sterren - John Green

Hazel werd drie jaar geleden opgegeven, maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbekende tijd. Genoeg om een studie op te pakken en vooral niet als zieke behandeld te worden. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd - ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niet iemands tijdbom zijn.
Toen ik dit boek won bij De Lady Library werd ik uitgebreid gewaarschuwd dat ik een doos Kleenex in de buurt moest houden tijdens het lezen. Nu zijn er maar weinig boeken waarvan ik me kan herinneren dat ze me tot tranen toe geroerd hebben, maar Een weeffout in onze sterren kan ik wel toevoegen aan dit lijstje. Hazel en Augustus vond ik allebei geweldige personages en ik leefde heel erg met hen mee. Ik bedoel, welk meisje zou niet verliefd worden op de charismatische Augustus?

Als je denkt dat dit een deprimerend boek is, denk dan maar snel wat anders. Het is aangrijpend, hartverwarmend, grappig, meeslepend, ... Alles behalve deprimerend! Met een bijzondere mengeling van zwarte humor en emoties vertelt John Green het liefdesverhaal van Hazel en Augustus. Ze weten dat ze nooit samen oud zullen worden, maar dat maakt hun liefde juist nog intenser. Ze gaan samen de strijd aan tegen de vergetelheid, want zolang ze nog leven in iemands herinneringen, zijn ze nooit echt dood.

«««««

Een weeffout in onze sterren
Originele titel: The fault in our stars