woensdag 26 juni 2013

TAG | De zeven hoofdzonden


Begin deze week las ik op Books & Kisses over deze tag: De zeven hoofdzonden. Aan iedere zonde wordt een boekenvraag gekoppeld. Niet makkelijk, maar wel heel interessant!

Hebzucht – Wat is je duurste boek? Wat is het minst dure boek? 
Het duurste boek dat ik ooit gekocht heb, is geloof ik De allerlaatste getuigen van WOI. Het kostte zo'n 25 euro en da's zowat het meeste geld dat ik ooit heb uitgegeven aan een boek denk ik. Ik hou meer van de budgetboeken (denk: Boekenfestijn!). Daar heb ik veel meer plezier van dan van een duur boek. Het goedkoopste boek dat ik ooit kocht zal iets van 1 euro geweest zijn op het Boekenfestijn.

Toorn – Met welke auteur heb jij een haat/liefde-relatie? 
Ik heb zo'n relatie met alle auteurs waarvan ik een paar boeken goed vind en andere niet.

Gulzigheid – Welk boek heb je zonder een spoor van schaamte steeds opnieuw verslonden?
Er komen iedere dag zoveel nieuwe boeken uit dat ik er heel moeilijk aan toekom om boeken opnieuw te lezen, maar Schaduw van de wind van Carlos Ruiz Zafon heb ik meer dan één keer gelezen.

Gemakszucht – Welk boek dat je aan het lezen was, heb je uit luiheid laten liggen?
Dikke boeken die me niet van in het begin meeslepen, leg ik vaak aan de kant. Al noem ik dat niet echt luiheid, maar eerder tijdsgebrek. Er zijn te veel goede boeken om je tijd te verspillen aan boek dat je niet boeit!

Hoogmoed – Over welk boek praat je als je wil klinken als een heel intellectuele lezer?
Over De aanslag van Harry Mulisch. Dat is één van de weinige "klassiekers" die ik ook echt goed vind. We hebben het ooit moeten lezen voor school en ik was zowat de enige in de klas die er echt van genoten heeft. Ik heb daarna ook zelf een exemplaar gekocht om mee te pronken in mijn boekenkast.

Lust – Wat vind jij het meest aantrekkelijk in mannelijke of vrouwelijke personages?
Als er een man in uniform in een boek voorkomt, ben ik meestal al snel verkocht, haha! Bij vrouwelijke personages vind ik kracht en een eigen willetje het meest aantrekkelijk.

Afgunst – Welk boek zou je het liefst als geschenk ontvangen?
Er staan nog zoveel nieuwe boeken op mijn verlanglijstje, dat wordt moeilijk om een keuze te maken. Ik ga denk ik voor een boekenbon als geschenk!

6 opmerkingen:

  1. Leuke tag en leuke antwoorden! Misschien neem ik hem wel over voor op mijn blog! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om daar eens over na te denken, m.b.t. boeken ! Leuke blog !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke antwoorden! Dat van die boekenbon is wel slim haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Misschien zetten wij dit ook wel op onze blog!! http://lesfillesquilisent.be

    BeantwoordenVerwijderen