vrijdag 30 augustus 2013

De Club van Echte Lezers




AC Club van Echte Lezers Logo DEF

Manifest van De Club voor Echte Lezers



Een Echte Lezer las op school wél alle boeken op de leeslijst.

Een Echte Lezer verlaat nooit een boekhandel zonder een boek gekocht te hebben.

Een Echte Lezer kijkt altijd in andermans boekenkast.

Een Echte Lezer weet meer.

Een Echte Lezer heeft nooit genoeg boeken.

Een Echte Lezer kan niet inslapen zonder nog een paar pagina’s te lezen.

Een Echte Lezer kan niet stoppen met lezen, ook al wordt het echt veel te laat.

Een Echte Lezer valt regelmatig met boek nog in de hand in slaap.

Een Echte Lezer leest een goed boek soms expres langzaam omdat het anders zo snel uit is.

Een Echte Lezer geeft boeken cadeau.

Een Echte Lezer leeft in een grotere wereld.

Een Echte Lezer leest desnoods de shampooflessen onder de douche.

Een Echte Lezer geeft altijd een boek als kraamcadeau (je kunt tenslotte niet vroeg genoeg beginnen).

Een Echte Lezer zet zijn boeken op volgorde. Alfabetisch. Chronologisch. Of autobiografisch-chronologisch. En niet op kleur.

Een Echte Lezer gebruikt een boekenlegger en gruwt van ezelsoren.

Een Echte Lezer heeft een boekenplankje in de wc.

Een Echte Lezer bezoekt zelfs op het zonnige vakantieadres de plaatselijke boekhandel.

Een Echte Lezer ruikt aan een boek en wappert ermee.

Een Echte Lezer heeft altijd te weinig kastruimte.

Een Echte Lezer vindt het boek beter dan de film.

Een Echte Lezer begrijpt meer.

Een Echte Lezer leest een goed boek gerust nog een keer.

Een Echte Lezer las als kind met een zaklantaarn stiekem onder de dekens.

Een Echte Lezer had alle bibliotheekboeken allang uit voordat het tijd was om ze terug te brengen.

Een Echte Lezer heeft discussies met andere Echte Lezers: mag je strepen in een boek of absoluut niet?

Een Echte Lezer vindt boeken weggooien net zoiets als je hond in vakantietijd dumpen op een parkeerplaats.

Een Echte Lezer verlaat nooit het huis zonder een boek.



Herken je jezelf hierin? Neem dan zeker eens een kijkje op de website van uitgeverij Atlas Contact en word ook lid van De Club van Echte Lezers!

10 opmerkingen:

  1. Hoe herkenbaar, maar dan ook elk punt! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mij ingeschreven maar nog niets vernomen. Jij wel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen heb nog geen reactie terug gekregen. Misschien komt dat ook niet en is het in orde zo?

      Verwijderen
  3. Oh my, dat is echt té eng dit. Zo ongeveer de hele lijst klopt bij mij. En ik dacht nog wel de enige te zijn die zo gestoord is :P.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De club heeft ondertussen al meer dan 500 leden dus er zijn heel wat mensen even gestoord hoor :)

      Verwijderen
  4. Ik vind dit ook echt een superleuke lijst en denk erover om me in te schrijven, zeker nu ik meer met boeken doe op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh herkenbaar! Al heb ik geen last van de ezelsoren; van mij mag je zien dat ik een boek al honderd keer gelezen heb. Mijn vriend vindt ezelsoren wel verschrikkelijk, maar daar krijgen mijn schoonvader en zijn opvoeding de schuld van; schoonvader is bibliothecaris geweest xD

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan kun je het inderdaad op je schoonvader steken Jantine! Ik heb ook net even op jouw blog gekeken, wat maak je creatieve dingen zeg!

      Verwijderen