zaterdag 7 september 2013

Najaarswishlist deel I


De komkommertijd is duidelijk voorbij: de najaarscatalogussen met splinternieuwe boeken sijpelen gestaag binnen. Dat is één van de redenen waarom ik me stilaan verheug op de herfst! Ik heb dus al een verlanglijstje klaar! En wat voor een! Vandaag toon ik jullie alvast deel één!

Het Rosie Project - Graeme Simsion
De autistische Don Tillman doceert genetica aan de universiteit. Hij is superintelligent, kan geweldig koken en is op zoek naar een vrouw. Door zijn sociale onhandigheid is hij echter nooit verder gekomen dan een eerste date. Met behulp van een zestien pagina's tellende vragenlijst hoopt hij zijn perfecte partner te vinden.
Dan komt Rosie Jarman in zijn leven: verre van perfect, maar wel intelligent en mooi. En ze is ook op zoek naar haar biologische vader - een zoektocht waarbij Don haar misschien zou kunnen helpen.
Verschijnt in oktober bij uitgeverij Luitingh-Sijthoff.


Elf dagen - Lea Carpenter
Na de aanslagen van 11 september besluit Jason niet te gaan studeren, maar zijn land te dienen. Hij schrijft zich in bij de meest intensieve militaire opleiding: die van de U.S. Navy SEALS.
Jason blijkt een getalenteerde soldaat en een sterke, sympathieke leider te zijn, die zijn moeder Sara door middel van brieven op de hoogte houdt. In deze briefwisseling wordt ook een beeld geschetst van Jasons vader, die in het leven van zijn zoon grotendeels afwezig is geweest. En dan gebeurt waar Sara al die tijd zo bang voor is geweest: Jason wordt na een aanslag vermist.
Verschijnt in november bij uitgeverij Cargo.


Wraak - Hetti Luiten
Dertigers Paula en Rein zijn negen jaar getrouwd. Bijna net zo lang zijn ze al aan het proberen zwanger te worden. De wens om moeder te worden verdwijnt plotsklaps naar de achtergrond als Paula een schokkende ontdekking doet. Wat ze nu het liefst wil, is wraak nemen. Ze gaat daarbij net zo vastberaden te werk als ze ooit deed in haar verlangen zwanger te worden. Wat zal die wraak zoet smaken... denkt ze.
Verschijnt in november bij uitgeverij Kok.


Wonden van eer - Anthony Riches
Marcus Valerius Aquila is nog maar net aangekomen in Britannia als hij moet rennen voor zijn leven. Hij is namelijk door de machtswellustige keizer Commodus veroordeeld tot een oneervolle dood. Zijn plan is een nieuwe identiteit aan te nemen, te dienen in een obscuur regiment bij de Muur van Hadrianus en zich schuil te houden, in de hoop op gerechtigheid. Maar dan komt er een barbarenleger vanuit de woestenij ten noorden van de Muur opzetten en moet Marcus bewijzen dat hij sterk genoeg is om een centurie te leiden in een brute oorlog tegen een genadeloze vijand.
Verschijnt in november bij uitgeverij Luitingh-Sijthoff


8 opmerkingen:

  1. Het Rosie project lijkt me echt een heel leuk boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op mijn lijstje heb ik het Rosie project ook staan, maar 11 dagen is er nu ook bij gekomen. Lijkt me een indrukwekkend verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het Rosie Project lijkt me een erg leuk boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben erg benieuwd naar Wonden van eer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sluit me aan bij de rest Het Rosie Project lijkt me goed. Ik werk ook met kinderen met autisme en daarom zou ik het graag lezen.
    Wonder van eer onthoud ik dan weer voor mijn echtgenoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben nu benieuwd geworden naar Het Rosie Project! Lijkt me een leuk en mooi boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 'Wraak' en 'Wonden van eer' lijken me geweldig iets om naar uit te kijken, de andere twee ook, maar deze twee hebben mijn voorkeur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alle boeken lijken me even interessant. Ik denk dat ik ze ook op mijn lijstje zet.

    BeantwoordenVerwijderen