woensdag 4 september 2013

RECENSIE | Pompeji, de vergeten stad - Tatiana Pedrazzi


Dit boekje leende ik vorige week bij de bib. De Klassieke Oudheid vind ik al heel lang heel interessant. Ik kan me nog herinneren dat we op school de tekst van Plinius de Jongere die geciteerd wordt op de kaft vertaald hebben.

Het boek gaat vooral over de ontdekking van Pompeji en over het ontstaan van de beschaving daar. Zo kom je meer te weten over de mode van toen, over landbouw en godsdienst - allemaal heel erg boeiend, maar toch was het niet helemaal wat ik verwachtte van dit boek. Ik had gehoopt vooral meer te weten te komen over de vulkaanuitbarsting zelf, over de dag dat het leven in de stad abrupt tot stilstand kwam; door het ooggetuigenverslag van Plinius de Jongere bijvoorbeeld of door reconstructies.

De vele mooie foto's zijn een groot pluspunt. Het is wel maar een klein boek, op grotere pagina's hadden de foto's nog beter tot hun recht gekomen.

Score:
«««


Pompeji - De vergeten stad
Oorspronkelijke titel: Pompei - La città dimenticata
Tatiana Pedrazzi
Aantal pagina's: 189
ISBN 9789054667186
Speciale uitgave voor Knack (2008)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten