woensdag 6 november 2013

Mijn Boekenbeursbuit 2013

Afgelopen zondag was het zo ver! Na een paar jaar overgeslagen te hebben, ging ik samen met mijn vader nog eens naar de Boekenbeurs in Antwerpen, het boekenevenement van het jaar en eigenlijk niet te missen, zeker niet als boekenblogger. Ik had op voorhand een signeerprogramma uitgedokterd en dus sjeesden we op zondag als echte handtekeningenjagers door Antwerp Expo. I proudly present: mijn boekenbeursbuit!


Eerste stop: de stand van uitgeverij De Eenhoorn voor een gesigneerd exemplaar van Het meisje en de soldaat van Aline Sax. Het is eigenlijk een kinderboek, maar ik was er zo van onder de indruk toen ik het las (van de bib) dat ik het zelf ook graag wou hebben. (Mijn recensie lees je hier.)

Na de middag kwam ook illustratrice Ann De Bode signeren dus gingen we nog een keer terug naar De Eenhoorn. Ik kreeg zowaar een portret in mijn boekje! Ben er echt heel blij mee!

Post voor mevrouw Bromley stond al een hele tijd op mijn leeslijstje dus toen ik zag dat Stefan Brijs naar de Boekenbeurs kwam, was de beslissing snel genomen. Ik had eigenlijk liever de hardcoverversie gekocht, maar deze gesigneerde midprice-editie is ook een mooie aanwinst!


Een tijd geleden viste ik Reiskoorts van Diane Broeckhoven uit de zwerfbibliotheek op mijn werk. Een dun boekje, maar heel ontroerend. Het is het vervolg op De buitenkant van Meneer Jules, een boek dat ik nog niet gelezen had. Dus werd zondag deze pocketversie van beide boeken de mijne!

Gesigneerd en wel door Diane Broeckhoven! Ik vond haar echt een heel sympathieke vrouw, leuk om een babbeltje met haar te doen.

Ik nam ook nog twee boeken mee van thuis om te laten signeren, waaronder De allerlaatste getuigen van WOI van Philip Vanoutrive. Mijn recensie van dit boek lees je hier.

Ook De Laatkomer van Dimitri Verhulst had ik thuis al in de kast staan. (Recensie lees je hier.) Ik vond het zo'n geestig boek en ben dus heel tevreden met mijn gesigneerd exemplaar.


Al bij al dus best een bescheiden buit, maar ben heel blij met alle gesigneerde boeken. Zo krijgt een boek toch net dat beetje extra als het in je kast staat.


Ben jij naar de Boekenbeurs geweest of staat er nog een bezoekje op de planning? Welke boeken heb jij gekocht of ben je van plan te kopen?


Tot de volgende keer!
Annelies

7 opmerkingen:

  1. Ik ben zelf absoluut geen 'handtekenjager', maar als ik dit zo bij elkaar zie ben ik toch wel onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie buit, Annelies! :-)
    Ik ben (uiteraard) ook naar de Boekenbeurs geweest. Mijn verslag staat op mijn blog. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor. Ik mag aanstaande zaterdag voor het eerst eens rondneuzen op de boekenbeurs. Ik ben, net zoals Inge blijkbaar, niet echt geïnteresseerd in handtekeningen, maar het is wel leuk om een aantal schrijvers eens "live" te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga komende zaterdag naar de boekenbeurs. Ik zit namelijk in een panel over trends in YA voor WPG uitgevers, super spannend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Ik ga aanstaande zaterdag met de boekenclub 'een perfecte dag voor literatuur'! Ik ben er nog nooit geweest en ik heb ook geen idee wat ik kan verwachten, maar ik heb er zeker zin in! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt leuke boeken! Ik ben zondag ook naar de boekenbeurs geweest. Zeer veel volk, amai! Ikzelf heb ook een handtekening van Stefan Brijs, maar in het boek de Engelenmaker. Een zeer sympathieke man! :D

    BeantwoordenVerwijderen