vrijdag 29 november 2013

Mijn Boekenfestijnbuit



Hier is ze dan: mijn boekenfestijnbuit! Pas een paar weken geleden was ik nog op handtekeningenjacht op de Boekenbeurs, afgelopen zondag was het weer de beurt aan de goedkope boeken van het Boekenfestijn. Ik vind het heerlijk om alle boeken die ik wil in mijn karretje te kunnen leggen om er dan aan de kassa van af te komen met een briefje van vijftig.

Van boven naar onder op de stapel:

Home Front van Kristin Hannah: Roman over een koppel met huwelijksproblemen waarvan de man, die militair is, op uitzending moet. De boeken van Kristin Hannah zijn altijd heerlijk romantisch en het thema past helemaal in mijn straatje.

Maanlicht van Hella S. Haasse: Bundel met verhalen uit de nalatenschap van de Nederlandse schrijfster. Ik zou durven zeggen dat ik fan ben van Hella S. Haasse, heb vroeger best wat boeken van haar gelezen en ik hou enorm van haar magisch-realistische schrijfstijl. Heb nog drie andere boeken van haar in mijn mandje gelegd, maar die heb ik meegegeven met de hulpjes van Sinterklaas in de hoop ze volgende week in mijn schoen te vinden ;-)

Tussen front en thuisfront van Kees van der Zwaard: Boekje met getuigenissen van militairen die op vredesmissie geweest zijn en van hun familie die achterbleef. Mijn vriend is ook militair en ik hoop veel herkenbare zaken terug te vinden in dit boek.

Het meisje dat uit de lucht kwam vallen van Simon Mawer: Roman over een meisje dat tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt ingezet als spion voor de Britse geheime dienst. De vliegtuigjes op de kaft en het originele onderwerp hebben mij direct overtuigd.

Dear John van Nicholas Sparks: Soldaat John ontmoet tijdens zijn verlof de vrouw van zijn leven en als hij weer uitgezonden worden, besluiten ze te schrijven. Dit boek heb ik al in mijn kast staan, maar in een andere versie. Deze uitvoering vond ik mooier en dus belandde dit boek ook in mijn karretje.

Love Anthony van Lisa Genova: Olivia's autistische zoon Anthony sterft op jonge leeftijd en ze trekt zich terug in een cottage om haar leven weer op het juiste spoor te krijgen. Dit boek heb ik meegenomen omdat ik de cover zo mooi vond. Hopelijk is het verhaal dat ook.

Seal Team Six van Howard Wasdin: Het waargebeurde verhaal van het Seal-team dat Osama Bin Laden doodde. Dit boek wou ik graag uit de bib lenen, maar was niet te vinden bij bibs in onze buurt. Voor een paar euro heb ik hem dan maar gewoon gekocht.

The House of Sight and Shadow van Nicholas Griffith: Dit boek heeft zelfs geen flaptekst en ik weet dus niet waarover het gaat. Ik vermoed dat het een historische roman is. Het boek kostte 99 cent en ik vond de cover zo mooi dat ik het boek maar gewoon heb meegenomen. 


Ik ben weer in de wolken met mijn nieuwe boeken, als ik nu nog de tijd vind om ze te lezen dan ben ik helemaal blij!


Welk boek lijkt jou het leukst? Heb jij al boeken uit deze stapel gelezen? 


12 opmerkingen:

  1. Heerlijk he rondstruinen tussen al die rijen met boeken?
    Mooie stapel heb je meegenomen.
    Apart een boek zonder flaptekst, ben benieuwd of het verhaal je bevalt.
    Ik heb nog geen enkel boek gelezen, heel ander genre dan ik lees. Home Front van Kristin Hannah en Seal Team Six van Howard Wasdin spreken mij het meeste aan.

    Veel leesplezier, als je tijd gevonden hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de achterflap staan alleen quotes uit recensies, en die zijn natuurlijk heel lovend, anders zouden ze niet op het boek zetten, maar ik denk dat het een beetje een boek is als Het Victoriaanse Huis van John Boyne.

      Verwijderen
  2. Ik ben benieuwd naar de verhalen van Haasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geloof dat ik Dear John eens gelezen heb. Verder zijn het allemaal onbekende boeken voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke aanwinsten :) Ik krijg weer spontaan zin in het boekenfestijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eén keer per jaar moet ik toch eens een kijkje gaan nemen!

      Verwijderen
  5. Ook hier iemand die als een baksteen kan vallen voor een mooie cover. Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love Anthony heb ik ook in de kast staan en verder lijkt Dear John me heel mooi. doet me denken aan Brieven van Skye. Veel leesplezier toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik was een paar weken geleden op het boekenfestijn in Eindhoven, maar daar zag ik Dear John niet. Dat boek had ik graag willen hebben, want ik heb tranen met tuiten gehuild bij die film. Ik kan niet wachten om binnenkort nog eens naar het boekenfestijn te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gevonden in de bakken met laatste stuks. Zou dus wel kunnen dat je er over hebt gekeken. Ik heb ook ettelijke zakdoekjes nodig gehad bij de film :)

      Verwijderen
  8. Ik kijk al weer uit naar het boekenfestijn in Rotterdam die in januari is. Je hebt een stapel interessante boeken gevonden hoor. Ik ben wel benieuwd naar het meisje dat uit de lucht kwam vallen.

    BeantwoordenVerwijderen