vrijdag 8 november 2013

RECENSIE | Schaduw van de tijd - Jen Minkman

Hannah is helemaal klaar voor een heerlijk rustige zomer na haar eerste werkjaar op een middelbare school. Samen met haar broer Ben gaat ze naar het vakantiehuisje van hun moeder in Arizona. Daar loopt ze Josh, de oude jeugdvriend van Ben, na jaren weer tegen het lijf. De kleine jongen uit het Navajo-reservaat is plotseling niet zo klein meer, en Hannah voelt meer voor de volwassen Josh dan alleen maar vriendschap. Maar al snel is het gedaan met de rust. Nacht na nacht wordt Hannah geplaagd door vreemde nachtmerries over het verleden van de Navajo's en griezelige schimmen die haar achtervolgen. De schaduwen komen steeds dichterbij... en waarom komt Josh ook steeds in haar dromen voor? Soms is het verleden nog niet echt voorbij.


Schaduw van de tijd  krijgt het label "paranormal romance" en dat is ook exact wat het is: een heerlijke liefdesroman met de perfecte dosis spanning en mysterie. Ook al speelt het paranormale een heel grote rol in het leven van Hannah en haar vrienden, het blijft altijd realistisch. Ik vind mythologie en spiritualiteit heel boeiend, dus dit was echt een kolfje naar mijn hand. Het verhaal komt wat stroef op gang maar gaandeweg wordt het beter en beter, ook qua schrijfstijl. 

Minkman schetst een heel intrigerend beeld van de cultuur en de levensomstandigheden van de Navajo. Ze geeft de lezer niet alleen een beeld van de oeroude tradities van de stam, maar door de flashbacks krijg je ook zicht op de gewelddadige geschiedenis van het volk.

Hannah is 23 jaar maar doorheen het verhaal leek ze mij veel jonger. Ze verliest haar hart aan de 17-jarige Josh, die voor mijn gevoel net veel ouder was. Toch vergat ik dit leeftijdsverschil tijdens het lezen helemaal uit het oog, gewoon door de romantiek. Josh mag dan wel maar 17 zijn, hij is zo charmant en innemend dat je wel bijna verliefd op hem moet worden. Ik denk daarom dat dit boek het vooral goed doet bij jongeren, maar het is zeker ook een aanrader voor de iets oudere lezer die wel wat zwijmelromantiek kan gebruiken!


Schaduw van de tijd
Jen Minkman
Aantal pagina's: 350
ISBN 9789492585011
Uitgeverij Dutch Venture Publishing (februari 2017)

Met dank aan de uitgeverij voor het recensie-exemplaar.

3 opmerkingen:

  1. Het spreekt me aan, ik ga meteen even de trailer bekijken. Spannend en interessant verhaal en met een vleugje romantiek is altijd goed natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het ook een erg leuk boek! De mythologie vond ik erg fijn om over te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven! Ben het er eigenlijk wel mee eens, ik heb er ook van genoten :)

    BeantwoordenVerwijderen