zondag 19 januari 2014

RECENSIE | Flame - Bernice Berkleef

 
Als de mensheid wordt bedreigd en de goden ingrijpen, gebeurt er iets waar niemand op had gerekend... Amor is bloedmooi, steenrijk en een Griekse god. Hij denkt dat hij alles al een keer heeft meegemaakt... Totdat hij verliefd wordt op een mens. Moon is een meisje dat het niet gemakkelijk heeft. Ze woont bij haar drankzuchtige oom en ongeïnteresseerde tante. Haar leven sleept zich voort en erg leuk of opwindend is het niet... Tot de dag waarop ze een niet-menselijke jongen ontmoet. Wanneer de paden van het aardse en het goddelijke elkaar kruisen, worden wetten overtreden, risicos genomen en levens voor altijd veranderd... Welkom in de wereld van de Divine Saga!
Normaal gezien is een boek als Flame totaal niet mijn genre (want fantasy en dingen die niet bestaan and all that) en op basis van de cover zou ik het nooit uit de rekken gehaald hebben, maar wat ben ik blij dat ik bijna twee maanden geleden ondertussen een mailtje kreeg van Bernice Berkleef. Dagenlang was ik in de ban van dit boek. Ik liet er zelfs mijn slaap voor, ook al lees ik zelden of nooit in bed. Amor had op mij hetzelfde bedwelmende effect dan op alle andere mensen die in zijn buurt komen. De liefde tussen Moon en Amor mag dan misschien wat cliché en zoetzappig zijn, het kon me er niet van weerhouden helemaal opgeslokt te worden in het verhaal. Zelfs de intieme scènes zijn echt heel mooi in beeld gebracht, zeker als je rekening houdt met de YA-doelgroep.

Bernice Berkleef heeft alle wezens waarvan ik dacht dat ze niet bestonden levensecht gemaakt. Ze zijn grappig, eigenwijs en doorheen het boek leek het alsof ook ik deel van de familie werd. Ook de werelden Oniro en Elysion vond ik helemaal geweldig.

Enige minpuntje - maar dan ook echt het enige - dat ik kan bedenken is dat de eindstrijd tussen de Goden en de Titanen, in vergelijking met rest van het verhaal, heel snel wordt afgeraffeld. De echte actie lijkt zelfs helemaal te ontbreken.

Flame is het eerste deel van de vijfdelige Divine Saga en ik kijk alvast uit naar de volgende delen. (En stiekem ook naar een verfilming eigenlijk!)

Score:
««««½


Flame
Bernice Berkleef
Aantal pagina's: 437
ISBN 9789085483694
Uitgeverij GigaBoek (November 2013)

Met dank aan de auteur voor het recensie-exemplaar.

4 opmerkingen:

  1. Kijk er ook al naar uit om deze te lezen!
    Wist wel niet dat de reeks uit 5 delen bestond, dat vind ik dan weer wat minder ... (doorgaans niet zo'n fan van lange reeksen :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk dat het ook best als alleenstaand boek te lezen is, of niet ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :D Fijn dat jij dit leuk vond! Ik vond er helemaal niks aan ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm klinkt niet echt als een boek wat ik snel zou uitkiezen. En die kaft is echt heel erg lelijk..

    BeantwoordenVerwijderen