vrijdag 13 september 2013

Films om naar uit te kijken

Je hebt zo van die boeken die gewoon vragen om een verfilming. Dan hoop ik uit de grond van mijn hart ooit te kunnen zeggen: Het boek is toch beter dan de film. (Of andersom natuurlijk!) Vandaag zet ik een paar boeken op een rijtje waarvan de filmrechten ondertussen verkocht zijn.

Voor jouKom naar huis
Het weeshuisDe lijst van al mijn wensen

Voor jou - Jojo Moyes
MGM kocht de filmrechten van dit wondermooie boek over Louisa en Will en hun schijnbare onmogelijke liefde. Als Louisa ontslagen wordt, gaat ze werken als persoonlijke verzorgster van de verlamde Will. Hun persoonlijkheden botsen aanvankelijk, maar tegelijk laten ze mekaar zien wat het leven waard is. Mijn recensie lees je hier.


Kom naar huis - Julie Kibler
Kom naar huis is een wonderlijke road trip van twee vrouwen die al heel wat meegemaakt hebben in hun leven en eigenlijk niet zoveel van elkaar verschillen als ze denken. Mijn recensie lees je hier.
Mijn eerste reactie toen ik dit boek dichtsloeg was: Kan iemand dit boek verfilmen aub? Ik deelde deze reactie ook op Twitter en algauw kreeg ik van uitgeverij Artemis & Co de bevestiging dat er inderdaad een film gaat komen!


Het Weeshuis - Franck Thilliez
Deze huiveringwekkende thriller zal worden verfilmd door Indian Paintbrush in samenwerking met Paramount onder de titel Syndrom E. Ik verwacht alvast een film die net zo in mijn hoofd zal kruipen als het boek gedaan heeft. Geen film om alleen te kijken. Hij zit vast vol met subliminale beelden. Mijn recensie van dit boek lees je hier.


De lijst van al mijn wensen - Grègoire Delacourt
De vertaalrechten zijn verkocht aan meer dan 25 landen, in Parijs loopt de theaterversie van het boek en ook de film is volop in productie. La liste de mes envies zal een hartverwarmende film worden over dromen, geluk én ook een beetje over bloggen. Mijn recensie van dit boek lees je binnenkort.


Welk boek moet er volgens jou zeker verfilmd worden?

5 opmerkingen:

  1. Oh boeken van Simon Beckett of Ruth Newman mogen van mij wel verfilmt worden. Ook al zijn boeken meestal beter dan de films ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat De lijst van al mijn wensen een goed film wordt, het boek is namelijk geweldig! Warm, menselijk, ingetogen en eerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk! Ik ben altijd benieuwd naar boekverfilmingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou 'een verschrikkelijke schoonheid' van Libba Bray graag op het witte doek zien. De rechten zijn wel verkocht, maar dat wil niet altijd iets zeggen geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De boekenserie Gone zou verfilmd moeten worden, dat zou echt zooo gaaf zijn! Of ze moeten er een televisie serie van moeten maken

    BeantwoordenVerwijderen